Продължете към съдържанието

ИЗНЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ НА УЧЕНИЦИ ОТ АНГЛИЙСКА ЕЗИКОВА ГИМНАЗИЯ „ГЕО МИЛЕВ“ – РУСЕ ПО ПРОЕКТ „МОДЕРНИЗИРАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ“

 На 19 юни 2025 г. в изпълнение на дейност 4.2. по проект BG05SFPR001-3.001-0001 „Модернизиране на професионалното образование и обучение“ учениците от XIA клас, специалност „Компютърна анимация” проведоха изнесено обучение в Драматичен театър „Сава Огнянов“ – Русе.
   Темата на обучението беше „Режисура в сценичните изкуства“ и се проведе в рамките на конкурса за млади театрални режисьори „Слави Шкаров“.
  Обучението имаше за цел да запознае учениците с ключови режисьорски и сценични практики, приложими в обучението по „Анимационна режисура“. Чрез участие в образователни срещи с млади режисьори и сценични специалисти, учениците имаха възможност да развият умения за визуално планиране на сцена и движение – важни при създаване на анимационна режисура и сториборд. Запознаха се с основни принципи на драматургична структура, осветление и изграждане на пространство, приложими както в живия театър, така и в анимационния филм. Присъстваха на реален творчески процес при изграждане на сценично въздействие и направиха паралели със собствената си практика като бъдещи анимационни режисьори.
   Учениците се срещнаха с млади театрални режисьори, които ги запознаха с режисьорския процес от текст до сцена, обсъдиха създаването на сцепление между образ, движение и звук, анализираха режисьорските решения, които влияят върху възприятието – аналогично на работата по режисура в анимацията.
   Учениците се срещнаха и със сценографи, осветители и технически специалисти, които им представиха различни сценични пространства и тяхното въздействие, присъстваха на демонстрация на театрална механизация – движещи се декори, осветителни ефекти и тяхното взаимодействие с драматургията и обсъдиха как сценичното осветление изгражда емоционална среда – преносимо към виртуалното осветление в анимацията.
   Обучението завърши с обиколка на театрални зони зад кулисите, посещение на сценична техника и работилници и контролни зони. Учениците имаха възможност да наблюдават подготовката и координацията между различните компоненти на сценичната продукция и да разберат на практика свързването с етапите на анимационната продукция.
    Финалът беше учебна дискусия с рефлексия върху преживяното и паралели с анимационното кино и обсъждане на режисьорски решения, структура на кадър, изграждане на атмосфера чрез движение и композиция.