Проект BG05M2OP001-3.004
„ОГРАМОТЯВАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ – Фаза 1“
- Наименование и седалище на бенефициента:
– Министерство на образованието и науката съвместно с дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“, МОН – 1000 София, бул. “Княз Дондуков” № 2А - Място на изпълнение на проекта:
– На територията на Република България - Наименование на проекта, за който е отпусната безвъзмездната финансова помощ:
– Нов шанс за успех - Общ бюджет и размер на предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта:
– 24 994 462,50 лева - Планиран брой участници:
10 000 неграмотни и слабограмотни
лица над 16-годишна възраст, които нямат статут на ученици - Начало – 21.09.2016 г. / Край – 21.12.2018 г.
Цели на проекта:
- Създаване на среда за насърчаване на грамотността, в която специално място се отделя на съвременните информационни средства и на учителя;
- Създаване на организационни възможности за учене през целия живот, водещи до продължаване на образованието, до включване в пазара на труда и до повишаване на качеството на живот.
Видове курсове:
- Курс за ограмотяване на възрастни с хорариум 600 учебни часа;
- Курс за обучение на възрастни за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап (V, VІ или VІІ клас) с хорариум 360 учебни часа.
Основни дейности:
- Популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и привличане на общественото внимание към ползите от повишаване на грамотността;
- Разработване на програми за курсове за обучение на възрастни за завършване на етапи от основната образователна степен;
- Създаване, отпечатване и разпространение на учебни средства, предназначени за обучение на възрастни.
- Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване и на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап;
- Осигуряване на възможности за продължаване на образованието в гимназиалния етап на средното образование чрез организиране на дистанционно обучение;
- Разработване на инструментариум за сертифициране на резултатите от обучението в курсовете за ограмотяване на възрастни и в курсовете за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап, издаване на документи;
- Разработване и пилотно прилагане на система за валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене;
- Качествен анализ на резултатите от проведените дейности.