Продължете към съдържанието

Четири професионални гимназии от град Русе в партньорство с Регионално управление на образованието получиха покана за участие с проектни предложения по Програма „Образование“ 2021-2027

С писмо от проф. дхн Георги Вайсилов – изпълнителен директор и ръководител на Управляващия орган на Програма „Образование“ 2021-2027, е отправена покана до четири професионални гимназии от гр. Русе – Професионална гимназия по транспорт, Професионална гимназия по дървообработване и вътрешна архитектура „Йосиф Вондрак“, Професионална гимназия по промишлени технологии „Атанас Ц. Буров“ и Професионална гимназия по речно корабостроене и корабоплаване, за кандидатстване по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR001-3.005 „Развитие на дуалната система на обучение в ПОО (чрез прилагане на подхода на ИТИ)“ по Приоритет 3 „Връзка на образованието с пазара на труда“. Основната цел на процедурата е подобряване на качеството, приложимостта и ефективността на професионалното образование и обучение в съответствие с потребностите на пазара на труда и специфичните териториални характеристики.

Предстои всяка от поканените професионални гимназии, да подаде проектно предложение с описани конкретни дейности и планиран бюджет. Училищата ще работят в партньорство с Регионално управление на образованието – Русе, което ще организира, координира и реализира изпълнението на дейност „Информационни кампании за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО“.

До поканата за участие се стигна след като през 2023 г. Регионално управление на образованието заедно с четирите професионални гимназии, се включиха в споразумение за партньорство за подготовка и изпълнение на концепция за интегрирани териториални инвестиции с наименование „Обединена общност за интегрирано развитие на териториите Две Могили, Иваново, Русе“, Водещ партньор бе Сдружение „Развитие на социалния капитал“ – Две Могили. Подадената концепция премина успешно всички етапи на проверка и одобрение.